جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
معماری ایرانی اسلامی

حوزه/ امام جمعه سرایان با بیان اینکه در شهر سرایان معماری ایرانی اسلامی و محلی در سال های اخیر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر نمای ساختمان های جدید شهر سرایان دارای معماری بیگانه با فرهنگ منطقه و کشور است که باید آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان با محوریت برنامه ریزی برای بکارگیری معماری ایرانی اسلامی در شهرسازی و تقویت فرهنگ عامه (بومی محلی) امروز چهارشنبه (۱۸ مهر) در محل دفتر امام جمعه این شهر با حضور مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا امام جمعه سرایان با بیان اینکه در شهر سرایان معماری ایرانی اسلامی و محلی در سال های اخیر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر نمای ساختمان های جدید شهر سرایان دارای معماری بیگانه با فرهنگ منطقه و کشور است که باید آسیب شناسی شود.

وی با اشاره به فرهنگ عمومی غنی مردم سرایان خواستار گسترش و تقویت این فرهنگ شد و از متولیان شهرسازی و شهرداران در خواست کرد تا نسبت به ترویج معماری ایرانی و اسلامی در سرایان با ارائه الگوی ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ مردم سرایان در معماری اقدام عملی انجام دهند.

حجت الاسلام حامد شاهبیگی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی هم با اشاره به جریانات و تحولات عظیمی که در جبهه مقاومت اتفاق افتاد گفت: باید تلاش ها و برنامه ریزی ها به شکلی مدیریت شود تا روایت نصر و مقاومت و پیروزی در کف دبیرستان ها و مدارس نمود پیدا کند.

وی با تسلیت شهادت سید مقاومت از عملیات های وعده های صادق به عنوان دو اتفاق بی نظیر در تاریخ بشر یاد کرد و اضافه کرد: تا کنون سابقه نداشته است که جبهه حق دارای چنین قدرتی باشد که با راس طاغوت و شیطان در این حد هماوردی داشته باشد.

حجت الاسلام شاهبیگی در ادامه از نماز جمعه نصر در تولید قدرت نظام به عنوان یک ارزش ماندگار یاد کرد و خطاب به متولیان گفت: در این شرایط ویژه باید سهم و تلاش خود را در تبیین ایفا کنیم.

وی اصلی ترین وظیفه مسئولان را همراه کردن مردم با جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: در بحث همراه کردن فکر و ذهن و اراده و افزایش انگیزه نوجوانان و جوانان مسئولیت مضاعفی باید انجام داد.

مسئول سیاستگذاری ائمه جمعه استان در ادامه با بیان اینکه در اجتماعات و اعلام انزجار از جنایات صهیونیست ها و سوگواری سید مقاومت و اجتماعات پیروزی مقاومت و وعده صادق ۲ حضور نوجوانان و جوانان کمرنگ است و باید شرایط را به شکلی برنامه ریزی کنیم تا این قشر درگیر شوند و روایت پیروزی و مقاومت در کف دبیرستان ها نمود پیدا کند.

در این جلسه اعضا با توجه به هزینه های بالای اجرای معماری ایرانی و اسلامی بر ضرورت عملیاتی کردن معماری ایرانی اسلامی در شهرسازی و اصلاح دستورالعمل های بالادستی معماری و شهرسازی تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha